Varend Corso in de top 15 gratis te bezoeken evenementen

Het Varend Corso was het afgelopen jaar opnieuw een van de best bezochte evenementen van Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijkse Evenementenmonitor van onderzoeksbureau Respons. Het corso is dit jaar terug te vinden op de 14e plek van de gratis te bezoeken evenementen.

De top van de lijst wordt elk jaar gevormd door de Nijmeegse Vierdaagse, 3FM Serious Request en de Rotterdamse marathon. Opvallend is dit jaar de stijging van enkele ‘light festivals’. Met een mooie 14e  plaats houdt het Varend Corso andere grote, nationale events achter zich, zoals de Wereldhavendagen in Rotterdam, de Amstel Gold Race en het Vuurwerkfestival van Scheveningen.

De ranglijst wordt opgesteld aan de hand van bezoekersaantallen en aandacht die in kranten, op televisie en sociale media aan de evenementen wordt besteed. Gezien de aandacht die er dit jaar in de aanloop naar het eerste weekend van augustus al is geweest, zal het Varend Corso in de lijst van 2017 waarschijnlijk een flinke sprong maken.

De hoge plaats in de monitor maakt het voor sponsors aantrekkelijk om zich aan het corso te verbinden. Het betekent dat hun logo of bedrijfsnaam door honderdduizenden bezoekers langs de waterkant wordt gezien en ook op landelijke en regionale televisie, in kranten en sociale media genoemd kunnen worden.Het Varend Corso was het afgelopen jaar opnieuw een van de best bezochte evenementen van Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijkse Evenementenmonitor van onderzoeksbureau Respons. Het corso is dit jaar terug te vinden op de 14e plek van de gratis te bezoeken evenementen.

De top van de lijst wordt elk jaar gevormd door de Nijmeegse Vierdaagse, 3FM Serious Request en de Rotterdamse marathon. Opvallend is dit jaar de stijging van enkele ‘light festivals’. Met een mooie 14e  plaats houdt het Varend Corso andere grote, nationale events achter zich, zoals de Wereldhavendagen in Rotterdam, de Amstel Gold Race en het Vuurwerkfestival van Scheveningen.

De ranglijst wordt opgesteld aan de hand van bezoekersaantallen en aandacht die in kranten, op televisie en sociale media aan de evenementen wordt besteed. Gezien de aandacht die er dit jaar in de aanloop naar het eerste weekend van augustus al is geweest, zal het Varend Corso in de lijst van 2017 waarschijnlijk een flinke sprong maken.

De hoge plaats in de monitor maakt het voor sponsors aantrekkelijk om zich aan het corso te verbinden. Het betekent dat hun logo of bedrijfsnaam door honderdduizenden bezoekers langs de waterkant wordt gezien en ook op landelijke en regionale televisie, in kranten en sociale media genoemd kunnen worden.Het Varend Corso was het afgelopen jaar opnieuw een van de best bezochte evenementen van Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijkse Evenementenmonitor van onderzoeksbureau Respons. Het corso is dit jaar terug te vinden op de 14e plek van de gratis te bezoeken evenementen.

De top van de lijst wordt elk jaar gevormd door de Nijmeegse Vierdaagse, 3FM Serious Request en de Rotterdamse marathon. Opvallend is dit jaar de stijging van enkele ‘light festivals’. Met een mooie 14e  plaats houdt het Varend Corso andere grote, nationale events achter zich, zoals de Wereldhavendagen in Rotterdam, de Amstel Gold Race en het Vuurwerkfestival van Scheveningen.

De ranglijst wordt opgesteld aan de hand van bezoekersaantallen en aandacht die in kranten, op televisie en sociale media aan de evenementen wordt besteed. Gezien de aandacht die er dit jaar in de aanloop naar het eerste weekend van augustus al is geweest, zal het Varend Corso in de lijst van 2017 waarschijnlijk een flinke sprong maken.

De hoge plaats in de monitor maakt het voor sponsors aantrekkelijk om zich aan het corso te verbinden. Het betekent dat hun logo of bedrijfsnaam door honderdduizenden bezoekers langs de waterkant wordt gezien en ook op landelijke en regionale televisie, in kranten en sociale media genoemd kunnen worden.
Website ontworpen en gerealiseerd door: